img

Доказано: От зеленчуците също се напълнява – вижте кои са най-опасните!

/
/
/
671 Views
Сподели с приятели

ЗеленчуциКартофите са врагове на тънката талия. Това сочат резултатите от ново проучване, цитирано от „Дейли мейл“, пише Vesti.bg.

Всеки почитател на този зеленчук е подозирал този факт, но някак може би не е искал да го признае пред себе си.

Учени от университета в Харвард съветват хората да заменят картофите в менюто си с кафяв ориз или пълнозърнест хляб, ако следят стриктно килограмите си и не искат да напълняват.

Други зеленчуци, които отслабващите трябва да елиминират, са сладка царевица и грах.

Дори целината, която често е смятана за приятел на спазващия диета, не е толкова безобидна.

Оказва се обаче, че боровинките, сушените сини сливи и карфиолът могат да помогнат на желаещите да отслабнат да достигнат желаното по-ниско тегло.

Откритията се базират на анализ на хранителния режим на повече от 130 000 американци.

На всеки четири години – и то в продължение на 24 години, участниците в проучването трябвало да отговарят на различни въпроси като: колко често са консумирали 131 различни храни – включително плодове и зеленчуци.

Специалистите проследили стриктно теглото на дорбоволците и техния начин на живот – дали пушат, каква е физическата им активност, гледат ли телевизия и т.н.

Получените данни били използвани от изследователите за различни цели, но фокусът бил върху влиянието на приема на плодове и зеленчуци върху теглото.

Без изненада – оказва се, че увеличението на тези хранителни продукти в менюто след време води до отслабване.

Според проучването плодовете са два пъти по-добри за отслабване от зеленчуците.

Боровинките са най-добри за горене на излишните мазнини.

Източник: Thinkstock/Guliver

Сушените сини сливи, ябълките, крушите, гроздето и стафидите също се оказват помощници в битката с наднорменото тегло.

Една от причините е, че хората замествали калоричните десерти с тези плодове. Другата и основна причина са съдържащите се в тях полифеноли.

Тези съединения са известни с доста ползи за човешкото здраве – подобряват метаболизма и помагат за обработката на захар в тялото.

Карфиолът е на първо място сред зеленчуците като приятел на отслабващия.

Други зеленчуци, които помагат в битката с килограмите, са броколите и брюкселското зеле.

От изследването става ясно, че не всички зеленчуци са полезни за талията.

Сладка царевица, грах и картофи се оказват сред виновниците за качване на килограми.

Източник: Thinkstock/Guliver

Тук обаче трябва да се отбележи, че не можем да виним чипса и пържените картофи за тези данни, тъй като в проучването е проверявано влиянието на печените, сварени и направени на пюре картофи.

Според специалистите добра алтернатива на картофите са пълнозърнестият хляб и кафявият ориз.

И все пак учените са категорични, че картофите имат и своите положителни страни и не бива да се изключват изцяло от менюто.

„Те са богати на витамин С, калий и фибри“, категорични са експертите, които съветват просто да ограничим консумацията им.

Leave a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.